3.6.06

 

A crónica da terceira edición



Chega un pouco tarde, pero aí vai a crónica do III Festival de Cans:


Sube a temperatura na terceira edición do Festival de Cans

Na última fin de semana de maio transcorreu a terceira edición do Festival de Cans de curtametraxes. Durante tres días, a pequena aldea de Cans, no Porriño (Pontevedra) rouboulle un cachiño (pequeno) de protagonismo a Cannes, a cidade da Costa Azul que nesas mesmas datas celebra o seu veterano e glamouroso festival de cine. Os días 25, 26 e 27 Cans volveu reivindicar a curtametraxe galega, o agroglamour, o star-system do país, a diversión no sentido máis amplo e a maxia de poder gozar do cine no escenario dunha aldea rural ataviada para a ocasión.

O festival segue medrando. Esta terceira edición pechouse cun éxito extraordinario, que superou incluso o dos anos anteriores e volveu sorprender á Asociación Cultural Arela, entidade organizadora. Para este ano ampliáronse ata tres os días de festival, aumentou o orzamento, as actuacións musicais, as salas de proxección (sete en total), as limusinas particulares do festival (os xa famosos “chimpibuses”) e o número de entradas á venda. En contrapartida, incrementouse de forma notable o público asistente, que o xoves abarrotou o salón do Círculo Recreativo Cultural do Porriño, o venres encheu o torreiro de Cans e o sábado ocupou por centos os camiños da aldea ata deixar pequeno o torreiro da festa, centro neurálxico do festival. Todo aumenta en Cans, tanto é así que ata subiu a temperatura. Festival de Cans é sinónimo de xornada calurosa, e este ano superouse calquera previsión: un sol implacable recibiu ás arredor de 3.000 persoas que a organización calcula que acudiron a Cans, unha aldea que conta só cuns 400 veciños.

Xoves: comezamos estreando unha longa
A cita do xoves foi no Círculo Recreativo Cultura do Porriño. O motivo, abrir o III Festival de Cans coa preestrea mundial da ópera prima de Judas Diz. Este novo realizador porriñés presentaba a súa primeira longametraxe e a vila estivo á altura das circunstancias. Centos de veciños e cinéfilos agardaron a chegada en chimpibús do director e o equipo artístico e técnico da película. Alí estiveron os actores e actrices protagonistas, que compoñen os rostros da nova fornada interpretativa galega: Sonia Méndez, Santi Romai, Emma Silva, Pepa Yáñez, Nacho Castaño, Suso Cortegoso, Comba Campoy e Antela Cid. Tamén estiveron presentes rostros tan coñecidos como Miguel de Lira, Ernesto Chao, Uxía Senlle e Rosa Álvarez.

Judas Diz debuxa o retrato claustrofóbico dun grupo de mozos galegos nunha película que supón un golpe de frescura e independencia, realizada sen apoios institucionais. O público ovacionouno antes de saír en dirección a La Chimenea onde se celebrou a festa de apertura do festival. Alí estivo o músico, escritor e artista polifacético Víctor Coyote, que interpretou varios temas para presentar en Galicia o seu libro de relatos sobre os músicos dos oitenta “Cruce de perras”.

Venres: Un can de pedra con pedigree para Mabel Rivera
O festival trasladouse o venres ao torreiro de Cans. Pasaban pouco das dez da noite cando chegaban en chimpibús os membros do xurado: Manolo Romón (actor e escritor), Marta Larralde (actriz e realizadora), María Vázquez (actriz), Isabel Blanco (actriz), Xosé Hermida (xornalista), Tamar Novas (actor) e Jorge Coira (director). Tamén chegou en chimpibús a actriz Mabel Rivera, que recibiu do man do alcalde do Porriño, Raúl Francés, o premio de honra “Pedigree'06” que outorga o Festival de Cans a unha traxectoria destacada dentro do audiovisual galego. O festival tamén fixo dous recoñecementos moi especiais, en forma de chim-pín de prata. Un deles foi para o actor Antonio Durán “Morris”, polo seu labor de embaixador do festival. O outro foi para un veciño de Cans, Pepe Puime, conductor dun dos chimpibuses e un dos rostros máis coñecidos do certame. Este ano ata protagonizou unha das chapas do merchandising do festival.

Antes da entrega dos premios, proxectárase “Agroglamour”, un documental de Carlos Contreras e Ramsés Álvarez que bota unha ollada curiosa sobre a pasada edición do festival. Tamén se pasaron os adiantos de dous documentais galegos próximos a estrenarse: “Selección galega” e “Periféricos”. A noite pechouna a música: primeiro “Os Tristes Tigres”, que sorprenderon cos seus temas tocados con serrrucho, e logo co arxentino Andy Chango, nun concerto no que cautivou ao público coa súa sinceridade no escenario, melodías pegadizas e letras inxeniosas. Nalgúns temas colaborou Iván Ferreiro, ex-líder do grupo vigués Los Piratas, que interpretou a dúo con Chango, “A Cannes”, canción de Carlos Berlanga moi apropiada para o festival.

Sábado: festa sen pausa
A tarde do sábado Cans foi un fervedoiro de xente: centos de persoas movéndose polos camiños na procura da súa sala e espantando o calor con abanicos improvisados. A festa arrancou co desfile de chimpibuses, xa habitual no festival. Sete agro-limusinas atestadas de xentes do cine e veciños da aldea que se desprazaron do baixo no que se serviu o xantar oficial ata o torreiro de Cans. Alí ían os membros do xurado, a premiada de honra, os músicos da xornada anterior, outros rostros famosos do audiovisual e da música de Galicia (como Celso Bugallo, Roberto Vilar, Víctor Fábregas, Mariana Carballeira, Toñito de Poi, etcétera), xornalistas, directores de curtas... Todos eles acompañados polo ritmo dos Festicultores e os exercicios malabares de chimpín a chimpín de Pista Catro. Como gran sorpresa deste ano, tamén estivo en Cans a actriz Emma Suárez, unha das intérpretes máis coñecidas do cine español.

Reunido todo o público no torreiro, comezou a dispersión en chimpibús polas diferentes salas, espalladas por Cans. Unha vez máis tratábase de cobertizos, galpóns, baixos e adegas transformados para a ocasión en excelentes salas de cine. Alí puidéronse ver as curtas a concurso, doce de ficción e seis de animación, ademais das dez que participaron na sección “Jalpón Friki”, escenario para as maiores extravagancias e irreverencias filmadas en Galicia nos últimos anos. Logo dos dous primeiros pases, o público volveuse concentrar no torreiro para bailar freneticamente ao son dos Festicultores, a charanga máis balcánica do país, que fixo suar de pracer aos asistentes. Reanudáronse as proxeccións co terceiro e cuarto pase, que rematou pasadas as dez e media da noite.

Alí se pechou a primeira parte dunha xornada da que puideron gozar todos: os veciños de Cans (a señora Alicia bailando no seu balcón con “Tucho” dos Tonechos); os nenos da parroquia (que coleccionaron autógrafos de famosos nas súas camisetas laranxas, prenda oficial do festival); os cinéfilos que gozaron de catro horas cunha selección das mellores curtas galegas actuais; os visitantes que se achegaron para coñecer o festival dende Madrid, Barcelona, Asturias e Portugal entre outros lugares; os medios de comunicación chegados de toda España que se fartaron de tomar imaxes pintorescas para televisión e prensa; a conselleira de Cultura e Deporte da Xunta, Ánxela Bugallo, que acudiu a Cans para coñecer de preto o fenómeno deste festival; e un longo etcétera.

Os premios e os premiados
Pasadas as once da noite entregáronse os galardóns desta terceira edición. A decisión do público outorgou o premio á mellor curta de animación a “O señor dos mosquis (O retorno da lei)”, de David Rubín. Fixo entrega do premio María López, da Asociación Cultural Arela. O premio do público á mellor curta de ficción obtívoo “Quérote mal”, de Mireia Giró. Víctor Fábregas foi o encargado de entregarllo ao actor Monti Castiñeiras. O premio do xurado ao mellor actor recibiuno Ricardo de Barreiro polo seu papel en “Bos días”, de Dani de la Torre. Entregoullo o alcalde do Porriño, Raúl Francés. O de mellor actriz foi compartido ex-aequo por Isabel Rey, protagonista de “Nais”, e Isabel Naveira, por “Quérote mal”, que os recibiron da man dos membros do xurado.

O xurado escolleu como mellor curta de animación “Os dous lados da valla” de Diego Méndez, da que destacou o seu tratamento novidoso dun tema social e a inauguración dun novo xénero: o documental de plastilina. O premio entregouno Luis Bará, director xeral de Creación e Difusión Cultural. Finalmente, recibiu o galardón á mellor curta de ficción “Nais” de Mario Iglesias, do que o xurado destacou a súa falta de retórica e a súa capacidade para emocionar. Este director xa recibira o ano pasado o premio do festival por “Intensidade”. Nesta ocasión entregoullo o director xeral de Comunicación Audiovisual, Manuel José Fernández Iglesias.

A festa rematou cun estupendo concerto de Josele Santiago, ex-líder de Los Enemigos, que actuou con Pablo Novoa, músico vigués de longa traxectoria. Ás dúas da madrugada Cans apagou as luces ata unha nova edición, a cuarta, para a que xa só faltan doce meses.


Comentarios:
Hi people
I do not know what to give for Christmas of the to friends, advise something ....
 
Nice site man! Very nicely done. I will be back!
- www.blogger.com o
samsung ringtone
motorola ringtone
sony ericsson ringtone
nokia ringtone
 
Thanks for the good site.
- arelacultura.blogspot.com s
07 car civic honda
buy used car
car undefined used
used car bergen
used car oakland
used car greensboro
used car raleigh
used car killeen
used car vallejo
used car tacoma
 
Publicar un comentario



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?